"- Wciąż wisi - powtórzyła półszeptem pani Jadwiga i postanowiła, że dopóki reklama nie zniknie, dopóty ona nie wstanie z łóżka."
„W cieniu reklamy” to barwne opowiadanie o zmaganiach pani Jadwigi, lokatorki jednej z kamienic przesłoniętych wielkoformatowym banerem,
z niechcianym widokiem za jej oknem, a raczej tego widoku brakiem. Jest to też pierwsza z wyróżnionych przez Jury WWB4 prac w konkursie „Wielka kłótnia o outdoor – reklama zewnętrzna w Warszawie”. Panią Jadwigę postanowiliśmy nagrodzić za jej pomysłowy protest. Gdyby nie to, że za kilka dni rusza festiwal, co wiąże się ze zwiększoną liczbą naszych obowiązków, z pewnością cały zespół WWB4 z chęcią wsparłby panią Jadwigę nie wstając z łóżka, dopóki outdoor nie zniknie.
„Zielone reklamy” to druga z konkursowych prac, którą postanowiliśmy wyróżnić. Propozycja żywych, roślinnych reklam wydaje nam się jednym z najlepszych rozwiązań
dla outdooru w Warszawie. Ze zniecierpliwieniem wyczekujemy momentu, kiedy wielkoformatowe siatki na budynkach zastąpione zostaną winobluszczem,
a napisy z banerów zejdą na kwietne rabaty.
Ostatnią z prac nagradzamy za dostrzeżenie na ulicach miasta specyficznego typu reklamy, w pewnym sensie reklamy mobilnej, którą czasem niestety sami wprowadzamy w ruch. „Pozostaną długo…” to kolekcja foliowych toreb z warszawskich ulic z lat 2001-2003. Różnorodność reklam na reklamówkach wprawiła nas
w zdumienie.
Wyróżnione prace zaprezentowane zostaną na wystawie „Miasto na sprzedaż”.
Autorzy tych, jak i pozostałych konkursowych propozycji, nagrodzeni zostaną festiwalowymi upominkami: torbami, plakatami i książkami WWB4.
Dziękujemy za wszystkie propozycje nadesłane na konkurs.
Autorom zwycięskich prac gratulujemy!