Henryk Berlewi, Okładka Prospektu Biura Reklama Mechano, 1924
© 2012 Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie

Reklama to sztuka

Sobotnie popołudnie w Emilii upłynie pod znakiem międzywojennej typografii i grafiki. O godz. 12.00 rozpoczną się warsztaty prowadzone przez Janusza Skrzypczaka, antykwariusza i kolekcjonera, którego zbiory prezentowane są na wystawie "Miasto na sprzedaż". Na podstawie wybranych obiektów omówione zostaną zagadnienia dotyczące przedwojennej grafiki reklamowej.

O godz. 14.00 warsztaty "Reklama to sztuka" poprowadzą Magdalena i Artur Frankowscy. W ramach warsztatów uczestnicy zostaną wprowadzeni w ogólne zagadnienia związane z typografią i grafiką reklamową z okresu międzywojnia. Prowadzący omówią wybrane obiekty z wystawy "Miasto na sprzedaż". Następnie, w części praktycznej, chętni będą mieli możliwość stworzenia własnego projektu reklamy.

FONTARTE to studio założone w 2004 roku w Warszawie przez Artura i Magdalenę Frankowskich. Ich działalność polega na łączeniu projektowania graficznego i typografii z zainteresowaniami z zakresu sztuki współczesnej. Magdalena jest historyczką sztuki (absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego), Artur obronił pracę doktorską z zakresu czytelności pism na mapach kartograficznych na Politechnice Warszawskiej. Obecnie prowadzi pracownię na Wydziale Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych i wykłada na Politechnice Warszawskiej.

FONTARTE poza projektowaniem publikuje teksty dotyczące historii typografii i designu, kuratorują wydarzenia poświęcone grafice i projektowaniu, prowadzą wykłady i warsztaty. Magdalena i Artur są też autorami publikacji „Henryk Berlewi“ (2009) poświęconej prekursorowi nowoczesnej typografii i projektowania.