Co w PRL reklamować mógł jeż? Tym bardziej świecący jeż? Wytworne warszawianki w latach 70. nie miałyby problemu z odpowiedzią na to pytanie. Charakterystyczny neon w postaci kuli najeżonej kolcami znajdujący się na elewacji budynku przy ul. Marszałkowskiej 136 (róg Świętokrzyskiej) znany był chyba wszystkim eleganckim mieszkankom stolicy. Popularnie zwany przez warszawiaków „jeżem”, reklamował słynny sklep Krakowskich Zakładów Futrzarskich. Czy zamiast z kolczastym zwierzem, miał się więc kojarzyć np. z futrzanym pomponem?
Na wystawie „Miasto na sprzedaż” prezentowane są koncepcje plastyczne „świecącego jeża”. W ramach festiwalowych wydarzeń zaś, już dzisiaj o godz. 18.00, niepowtarzalna okazja by dowiedzieć się jak powstawał ten i inne słynne neony.
Podczas pierwszego z cyklu czwartkowych spotkań z artystami gościć będziemy Magdalenę Byczyńską, autorkę „Jeża”, „Unitry” i wielu innych warszawskich neonów.
„Jak zaprojektować świecącego jeża?”, 18.10.2012 r., godz. 18.00.
Serdecznie zapraszamy!